2)
A második lépés az alapozó terápia kidolgozása volt. Először kiválogattuk a prioritást élvező területeket. Ezek a következők voltak: Gerincvelői reflexek I.; Gerincvelői reflexek II.; Vesztibuláris gyakorlatok; Mellúszás (négy végtag egyszerre mozog); Finommotorika; Kúszás (azonos oldal összerendeződése); Mászás (összekapcsolás a két oldal közt); Járások; Járás lábujjhegyen; Szertorna; Hallásfejlesztés; Szökdelés rugalmas talajon; Térérzékelés alapozása.2) A második lépés az alapozó terápia kidolgozása volt. Először kiválogattuk a prioritást élvező területeket. Ezek a következők voltak: Gerincvelői reflexek I.; Gerincvelői reflexek II.; Vesztibuláris gyakorlatok; Mellúszás (négy végtag egyszerre mozog); Finommotorika; Kúszás (azonos oldal összerendeződése); Mászás (összekapcsolás a két oldal közt); Járások; Járás lábujjhegyen; Szertorna; Hallásfejlesztés; Szökdelés rugalmas talajon; Térérzékelés alapozása.
Gyakorlatok
Alapozó terápia, idegrendszeri alapok
- Gerincvelői reflexek I. (Ha nem tudja a fejét felemelni (hason, háton); Figyelemzavara van; Tartáshiba; Tériszony; Ügyetlen kéz)
- Gerincvelői reflexek II. (Nem tudja a fejét felemelni; Hiperaktivitás esetén; Figyelemzavar; Ágybavizelés; Ügyetlen kéz; Merev gerinc)
- Vesztibuláris gyakorlatok [Forgó mozgások] (Térérzékelési zavar; Egyensúlyzavar; Ágybavizelés; Magatartási zavar)
- Nyúltagy – Mellúszás [Moro-reflex] (Gyenge testséma; Figyelemzavar)
- Finommozgást alapozó gyakorlatok (Kialakulatlan kézdominancia; Ügyetlen kéz)
- Kúszás – Két azonos oldal összerendeződése (Térérzékelési zavar)
- Mászás – Középagyi gyakorlat, két oldal összehangolása (jobb-bal), (kialakulatlan látencia; hypermobilitás; síkban való tájékozódás)
- Járások (kéreg alatti mezők)
- Járás lábujjhegyen (Dominanciák megalapozása; Egyensúlyérzék fejlesztése)
- Szemtorna (Stresszoldás; Térirányok gyakorlása)
- Hallásfejlesztés [hallóidegek stimulálása] (Stresszoldás; Szökdelés rugalmas talajon (Lábdominanica))
- Térérzékelés alapozása
3)
A harmadik lépés a konkrét gyakorlatok kiválogatása volt. Az egyes területekhez általában nyolc feladat tartozik. Egy feladatot egy hónapig kell gyakorolni, ha lehet, minden nap. A hintázást, ringatást lehet a gyakorlatoktól függetlenül más időpontban végezni. A gyakorlatsor többi részét érdemes a leírt sorrendben végrehajtani, mert ez a sorrend felel meg az idegrendszer felépítésének. Három hét múlva kontroll. Ha a vizsgálat során felmerül szemészeti vagy fül-orr-gégészeti probléma, szem és fül-orr-gégészeti vizsgálat javasolt.
A fejlesztő program során a reflexivitás a fejlesztő programban volt szükséges a gyakorlatok végrehajtásánál. Ha egy gyerek már elsajátított egy mozgást, újabb kihívások elé állítottuk. Az esettanulmány előnyét abban láttuk, hogy a fejlesztési lehetőséget több gyerek irányából tudtuk megközelíteni, a mozgásos feladatok komplex rendszerben jelentek meg, lehetőség volt a feladatok közötti differenciálásra, rugalmasságra adott lehetőséget a program. A gyerekek vizsgálata természetes közegükben történt. Hátrányként éreztük, hogy az elő- és utóteszt felvétele az egyéni tesztelés miatt hosszadalmas, a gyerekektől nagyfokú koncentrációt igényelt. Az egész éven át tartó fejlesztés forrásigényes, például termet kell foglalni.