Az Óvodai Nevelés Országos Alap Programja határozza meg, hogy az óvodában pontosan milyen fejlesztési területekre kell koncentrálni. A Program kitér a mozgásfejlesztésre is. Eszerint a testmozgás a gyermek egyéni fejlettségi szintjéhez igazodjon és mozgásos játékokon, feladatokon keresztül történik. A Program felhívja arra a figyelmet, hogy a hely- és helyzetváltoztató mozgás, valamint a finommotoros készségek elsajátítása ebben az életszakaszban történik. A mozgáskoordináció intenzíven fejlődik, melyhez az irányított helyzetek, a játékos feladatok nyújtanak segítséget. A mozgásos jellegű tevékenységek fejleszti az izomzatot, a teherbíró képességet. Az irányított mozgásnak fontos alkotórésze a szabad játék is. A külső világ tevékeny megismerése során is megjelennek a mozgáshoz kapcsolódó ismeretek a mennyiségi, alaki, nagyságbeli és téri viszonyokon keresztül. A gyermekek tér-, sík- és mennyiségszemlélete a mozgáshoz kapcsolódó tevékenységekben is megnyilvánul. A rajzolás, festés, és kézi munka során a térhez és formához kapcsolódó ismeretei bővülnek, a képi gondolkodása fejlődik.
Magyarországon egyre nő a tanulási zavarral küzdő gyermekek száma. Minden csoportban, osztályban vannak tanulási nehézséggel küzdő tanulók. A Doman-Delacato módszere mozgásfejlesztésre épül, és a tanulási nehézségek csökkentésére alkalmas. Magyarországon Kulcsár (2011) adaptálta a módszert és a motivációra építve dolgozat ki gyakorlatsorozatát. Az Óvodai Nevelés Országos Alap Program alapján megtalálható a programban a hely- és helyzetváltoztató mozgás, valamint a finommotoros készségek gyakorlása, a mennyiségi, alaki, nagyságbeli és téri viszonyok gyakorlása, a tér-, sík- és mennyiségszemlélet alakítása, valamint a gondolkodás fejlesztése.
Kulcsár (2011) kutatási eredményei arra mutattak rá, hogy a tanulási nehézségek kialakulásáért az idegrendszer hibás szerveződése a felelős az esetek döntő többségében. A központi idegrendszer érési folyamata és a mozgásfejlődés egymással összefügg, és így együtt hozzájárulnak a gyermek kognitív fejlődéséhez. Ezért indokolt az, hogy a mozgásfejlesztés mint eszköz szolgáljon a tanulási nehézségek megelőzésére.