Izgő-mozgó tudorkák mester blogja

Izgő-mozgó tudorkák mester blogja

A gesztenye matematikája projektről...

2022. október 11. - izgomozgotudorkak

castagne-malerba_02.jpgA Gesztenye matematikája program a Szivárvány Óvoda Gézengúz csoportjában valósult meg 25 gyerek (4-5 évesek) részvételével 2016-ban. A projekt a matematikai ráismerés örömét, az elemi számolási képesség fejlesztését, az összefüggések felfedezését szolgálja. A témák megvalósítása többféle tevékenységhez kötődött a matematikai tartalom mellett, például a környezet megismerése, egészséges életmódra nevelés, mozgás, tánc, ének, rajzolás, festés, kézimunka.

A projekt keretében a matematikai tartalomra került a hangsúly, de az óvodai nevelési más feladataihoz is kapcsolódott a tartalom. A gyerekek így az érzelmi és közösségi nevelésben részt vettek a közös élményeken alapuló tevékenységeken keresztül, mint például a lehulló gesztenyék gyűjtése, majd a gesztenye dobása, ki tudja távolabbra dobni a gesztenyét, melyik csoport gesztenyéje repül hosszabban. Lehetőség volt egymás segítésére és az együttműködésre a gesztenye sünök hozzávalóinak előkészítésekor kiscsoportos formában. Közös élményt jelentett Kippkopp alakjának közös elkészítése gesztenyéből. Kippkopp alakját a gyerekek meséből ismerik, de itt lehetőség volt a megjelenítésére is, az együttes alkotáson keresztül, melybe az óvónő és dajka néni is bekapcsolódott a gesztenye fúrásával. A gyerekek elkészítették Kippkopp kertjét is termésekből saját készítésű termékekkel kiegészítve.

matematika.png

A programban jelen volt a művészeti fejlesztés is. A kézi munkához kapcsolódóan a hajtogatást gyakorolták például, de megjelent a díszítés is a saját produktumok díszítése esetében, vagy Kippkopp kertjének közös berendezése során.

A magyar oktatásban fontos cél a gyermekek minden napi testnevelése. A mozgást többek között a geometriai formák gesztenyével történő kirakásához kapcsoltuk, valamint a gesztenyével végzett gimnasztikai gyakorlatokhoz.

Az ének és a tánc a közös és a kiscsoportos csoportélményhez járultak hozzá, melynek során az őszi termések lehetőséget adtak a ritmikai képességek fejlesztésére az egyéni feladaton keresztül és a végén összeállt a természetkar is, mely a közös zenélés örömét közvetítette. A tánc, a mozgás a gyerekek kis csoportos és egész csoportos együttműködését is biztosította.

A tevékenységek során a tanulás az Óvodai nevelés programja szerint valósul meg, így sor került az irányított megfigyelésre, felfedezésre, az utánzásra és modellkövetésre, a játékos, cselekvéses tanulásra, valamint a spontán játékos tapasztalatszerzésre.

A foglalkozások időtartama körülbelül 30 perces volt, de egy délelőtt több 30 perces blokk is megvalósulhatott. Ezek azonban időben elhúzódó tevékenységek voltak, gyakran forgószínpados megoldással, kötetlen hangulatban teltek és a gyerekek gyakran választhattak, hogy mikor szeretnének bekapcsolódni. Nagyon ritkán fordult elő, hogy egy-egy feladatot kihagyott valaki és inkább mást játszott.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://izgomozgotudorkak.blog.hu/api/trackback/id/tr9617948112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása